Hyvin monet yritykset pitävät omaa blogiaan, koska se on oivallinen tapa kertoa omista palveluista, uusista tuotteista ja muista ajankohtaisista tapahtumista.
Yritysblogi on yrityksen viestintä- ja tiedoituskanava. Yritysblogia voivat ylläpitää myös yksityisyrittäjät ja toiminimen alla toimivat yrittäjät, joilla ei välttämättä ole vielä omaa kotisivua, Blogaaja -blogi voi olla yrityksenne ensimmäinen verkkosivusto. Blogaaja.fi on kaikille yrittäjille avoin blogialusta. Alkutaipaleella oleville yrityksille Blogaaja on monesta syystä hyvä vaihtoehto, mutta ratkaisevassa roolissa ovat varmamasti usein verkkosivuston ylläpitokustannukset. Meillä yritysblogin ylläpitäminen ja aloittaminen on täysin ilmaista.
Blogaaja.fi on usein parempi vaihtoehto pienille ja keskisuurille yrityksille. Miksi? Verkkotunnuksemme on Googlen silmissä erittäin luotettava, koska meille linkitetään paljon uutisista ja virallisista lähteistä. Tämän ansiosta kirjoittamasi blogipostaus löytyy huomattavasti korkeammalta Googlen hakutuloksista, kun julkaiset sen Blogaaja -blogissasi. Meillä julkaistaan joka päivä ja jopa melkein joka tunti. Julkaisutahti vaikuttaa myös Googlen mielipiteeseen sivustostasi.
Luomalla blogin Blogaajaan, saat siis helpommin enemmän näkyvyyttä ja sitä kautta enemmän liidejä ja asiakkaita!
Hyvin huollettu yritysblogi on loistavaa PR:ää ja samalla yksi parhaista tavoista saada itselle lisää asiakkaita ja näkyvyyttä. Aktiivinen julkaisutahti saa lukijat palaamaan sivustolle ja tuomaan sitä kautta liidejä. Laadukas sisältö antaa positiivisen kuvan yrityksen toiminnasta ja hyvällä domanilla pidetty yritysblogi parantaa näkyvyyttä myös hakukoneissa (jollainen alustamme on). Sitä voidaan asiakashankinnan lisäksi käyttää rekrytoinnissa, sillä hakijat voivat vakuuttua sisältösi perusteella yrityksestäsi hyvänä työpaikkana.
Blogaaja on täysin ilmainen blogialusta myös yrityksille! Älä mieti enempää vaan luo tunnukset ja jukaise ensimmäinen blogipostauksesi.
Blogaaja.fin alustana toimii WordPress, joka on maailman suosituin blogialusta. Siinä on laajat kustomointimahdollisuudet, jotka takaavat sen, että voit luoda juuri oman yrityksesi näköisen blogin.
Hyvä yritysblogi tarvitsee luotettavan domainin taatakseen, että lukijat löytävät sisältösi Googlen hakukoneessa. Jos SEO, tai hakukoneoptimointi ei ole entuudestaan tuttua, voit tutustua aiheeseen tässä hakukoneoptimointioppaassa.
Yrityksellesi ei tule mitään kuluja blogin ylläpidosta, sillä verkkosivustoamme pyöritetään yhteistykumppaneiden voimin. Sinun ei tarvitse tehdä muuta, kuin rekisteröidä käyttäjätili ja aloittaa blogin suunnittelu!
Yrityksien lisäksi portaalimme on luonnollisesti avoin myös yksityishenkilöille, jotka haluavat aloittaa oman blogin. Muistutamme kaikkia käyttäjiämme tuottamaan sivistynyttä sisältöä ja välttämään spämmiä, koska emme mielellämme puutu käyttäjiemme sisältöön.
Maxtech on 100% suomalainen teknologiayritys, joka tarjoaa helppokäyttöisiä järjestelmäratkaisuita kaiken kokoisille yrityksille. Järjestelmän kulmakivinä toimivat työajanseuranta-, työvuorosuunnittelu- ja paikannusjärjestelmät.
Laatu Hinaus on nimensä mukaisesti laadukas hinauspalveluyritys. Hinauspalvelu palvelee Hämeenlinnan, Päijät-Hämeen ja koko Kanta-Hämeen alueella. Tyylikkäät kuvat tekevät heidän blogistaan mielekästä luettavaa.
1. Lue yritysten kirjoittamia artikkeleita
2. Kirjoita itse yrityksesi tekemisistä
3. Hyödy ilmaisesta näkyvyydestä
Ymmärrettävästi suurin osa lukijoista ei ole välttämättä kiinnostunut pelkästään yrityksen toimintaan liittyvästä datasta. Jokaisen postauksen ei pitäisi käsitellä vuosineljänneksen tuloksia. Tärkeintä on se, että sisältö kiinnostaa aidosti lukijaa. Ajankohtaisten uutisten ja aiheiden puhuttelu voi kiinnostaa lukijoitasi paljon, vaikka oma yrityksesi ei olisi sisällön keskiössä.
On kuitenkin hyvä muistaa, että yritysblogin sisällön tulisi olla relevanttia yrityksen toimintaa ajatellen. Jos vaikka putkifirma kirjoittaisi postauksen puutarhanhoidosta, se voi kerätä lukijoita, mutta ei välttämättä hyödytä yrityksen toimintaa tai myyntiä millään tavalla.
Lienee sanomattakin selvää, että yritysblogista tulee tehdä sellainen, joka saa kävijän palaamaan uudestaan takaisin. Laadukas sisällöntuotanto on kuitenkin taito, jota varten ihmiset käyvät kouluja ja opettelevat vuosia kirjoittamaan myyvää ja mielenkiintoista copya. Yritys voi tuottaa blogin sisällön joko sisäisesti, ulkoistettuna tai molempia.
Tärkeää on se, että aiheesta kirjoittavat ihmiset, jotka tuntevat käsiteltävän aiheen ja hyvä ilmaisutaito on luonnollisesti iso plussa.
Moni blogaaja unohtaa hyödyntää sosiaalisen median ja muiden kanavien hyödyn blogia tehdessään. Myös yritysten tulisi hyödyntää näitä kanavia aktiivisesti. Hyödynnä uutiskirjeet, sähköpostilistat, Facebook, Instagram, Twitter ja niin edelleen.
Jos sisällöntuottajalla ei ole kokemusta hakukoneoptimoidun sisällön kirjoittamisesta, suosittelemme ehdottomasti tutustumaan yllä mainittuun hakukoneoptimointioppaaseen, joka on luettavissa tekstinä sekä katsottavissa videona.
Blogaaja.fi on kaikille yrityksille avoin blogiportaali, joka tarjoaa olennaisimmat ominaisuudet ja työkalut laadukkaan yritysblogin ylläpitoon. Jos yritykselläsi ei ole vielä omaa blogisivustoa, luo oma tili nopean ja maksuttoman rekisteröinnin kautta ja käy toimeen!
Tutustu lisää blogin kirjoittamiseen: